Τα νέα μέτρα για τη φορολογία των σκαφών που περιλαμβάνονται στο υπό κατάθεση πολυνομοσχέδιο του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, και είδαν το φως της δημοσιότητας, αποτελούν νέο σοβαρό πλήγμα για τον θαλάσσιο τουρισμό της χώρας και τις επιχειρήσεις κρατικές και ιδιωτικές που δραστηριοποιούνται στο χώρο διαχείρισης των μαρινών.
Όπως αναφέρει ο Νίκος Κουτσοδόντης, γεν. διευθυντής της εταιρείας “K & G ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΜΑΡΙΝΩΝ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ” η οποία διαχειρίζεται 4 μαρίνες, η δυναμικότητα των οποίων αποτελεί το 30% περίπου του ελληνικού δυναμικού σε θέσεις ελλιμενισμού, η επιβολή ετήσιου ειδικού φόρου οδηγεί ταχύτατα στην εκδίωξη των σκαφών που ελλιμενίζονται στις ελληνικές μαρίνες προς τις μαρίνες των ανταγωνιστριών χωρών (Τουρκία, Κροατία, Ιταλία). Κάνοντας ένα απλό παράδειγμα για ένα μηχανοκίνητο σκάφος 12 μ. προβλέπεται ετήσιος ειδικός φόρος 3.000 ευρώ όταν το ετήσιο κόστος παραμονής του στη μαρίνα Ζέας είναι 5.260 €, στη μαρίνα Καλαμάτας 2.660 €, στη μαρίνα Κω 2.070 € και στη μαρίνα Αγ. Νικολάου 2.245 €.
Στο παρελθόν είχαν επιβληθεί παρόμοια μέτρα όπως τα τέλη κυκλοφορίας το 1999, τα οποία αποσύρθηκαν μετά από 3 χρόνια αφού προκάλεσαν την προσφυγή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Ακόμη τον Ιούνιο του 2005 νέα προσπάθεια της κυβέρνησης να επιβάλλει φόρους στα μόνιμα ελλιμενιζόμενα σκάφη με ξένη σημαία, αποσύρθηκε μετά από 6 μήνες αφού ξεσήκωσε στην Ευρώπη θύελλα αντιδράσεων των διαφόρων ναυτικών ενώσεων, ομίλων κλπ.
Οι φόροι που επιβάλλονται σήμερα κυρίως στα σκάφη με σημαία εκτός Ε.Ε. (π.χ ανταποδοτική εισφορά) προκαλούν πλήθος αντιδράσεων και δικαιολογούν την ανυπαρξία σκαφών στις μαρίνες μας με σημαίες εκτός Ε.Ε. π.χ. Αμερικανική, Ελβετική κλπ.
Παρόμοια περίπτωση αποτελεί η Σαρδηνία όπου οι τοπικές αρχές επέβαλαν το 2006 ένα παρόμοιο φόρο στα ξένα σκάφη αναψυχής. Στις αρχές του 2009 το μέτρο αποσύρθηκε αφού καταγράφηκε μείωση στην κίνηση σκαφών πάνω από 50% και επιπτώσεις στην οικονομία άλλων δραστηριοτήτων του νησιού.
Το Υπουργείο θα πρέπει να αντισταθμίσει τα πρόσκαιρα οικονομικά οφέλη από την είσπραξη των εν λόγω φόρων μπροστά στην απώλεια τεράστιων οικονομικών οφελών που παρέχουν στην τουριστική οικονομία της χώρας τα ξένα σκάφη αναψυχής.
Καλησπέρα σε όλους .
Δεν κατανοώ το μέτρο πλήρως οπότε θα ήθελα να μου πει κάποιος τι θα πληρώσει ένας ιδιοκτήτης ενός φουσκωτού ιδιωτικής χρήσεως 4,2 μ ξένης κατασκευής που το έχει σε τρείλερ.