Η αναβάθμιση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης θα σημάνει αμέσως και την ανάπτυξη του εμπορίου και του τουρισμού στην περιοχή
Ο αγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη δημιουργεί προϋποθέσεις ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή της Θράκης.
Όπως όλα δείχνουν, τα έργα εκβάθυνσης που προγραμματίστηκαν πριν από τρία χρόνια θα αρχίσουν τον επόμενο μήνα. Αυτό τουλάχιστον διαβεβαίωσε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Δημήτρης Αμπατζής, τονίζοντας ότι η μία από τις δύο εταιρείες που συμμετείχε στον τελευταίο διαγωνισμό και είχε καταθέσει αίτηση ασφαλιστικών μέτρων εναντίον του έργου, τελικά την απέσυρε. Έτσι ο φάκελος του έργου προχώρησε πλέον χωρίς κανένα εμπόδιο προς το ελεγκτικό συνέδριο, προκειμένου να ελεγχθεί η νομιμότητα της δαπάνης του.
Η καθυστέρηση έναρξης του έργου οφειλόταν στις αλλεπάλληλες ενστάσεις σε διαγωνισμούς που είχαν προκηρυχτεί, καθώς και σε υπουργικές αρνήσεις ανάδειξης αναδόχου εταιρείας λόγω χαμηλού ποσοστού έκπτωσης επί της συνολικής δαπάνης του έργου. Τα παραπάνω είχαν ως άμεση συνέπεια η Αλεξανδρούπολη να χάσει πολλές και σημαντικές ευκαιρίες, τόσο στον τουριστικό όσο και στον εμπορικό τομέα, που θα συνέβαλλαν στην οικονομική ανάπτυξή της.
Τα εμπόδια τελικά ξεπεράστηκαν και το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί 18 μήνες μετά την έναρξή του. Η ανάδοχος εταιρεία "ΕΛΤΕΡ ΑΤΕ Μεσαδάκος" αναμένεται να εγκατασταθεί στο τέλος Νοεμβρίου στην Αλεξανδρούπολη, για να αρχίσει τις εργασίες. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 23,5 εκατ ευρώ και το τελικό βάθος του λιμανιού θα είναι 14 μέτρα από τα 7,5 μ. που είναι σήμερα.
⇒ Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Η αναβάθμιση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης θα σημάνει αμέσως και την ανάπτυξη του εμπορίου και του τουρισμού στην περιοχή. Για παράδειγμα, πολλές φορές στο παρελθόν είχε εκδηλωθεί ενδιαφέρον από ξένους επιχειρηματίες να χρησιμοποιήσουν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης για φόρτωση – εκφόρτωση εμπορευμάτων. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν ήταν δυνατό, καθώς μεγάλα εμπορευματικά πλοία δεν μπορούσαν να το προσεγγίσουν, με αποτέλεσμα να κατευθύνονται σε άλλα λιμάνια του Βορείου Αιγαίου. Επίσης, πάρα πολλές φορές κρουαζιερόπλοια που εκτελούσαν εκδρομές αναψυχής στη Μεσόγειο και θέλησαν να προσεγγίσουν την πόλη της Αλεξανδρούπολης δεν το κατάφεραν, καθώς η αγκυροβόλησή τους στο λιμάνι ήταν αδύνατη.Η έναρξη λειτουργίας του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη αναμένεται ότι θα δώσει νέα πνοή στις θαλάσσιες δραστηριότητες που μπορούν να υλοποιηθούν στην περιοχή και μέχρι σήμερα ήταν αδύνατο να γίνουν.
⇒ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΚΑΙ Η ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ
Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, απαιτείται κάθε δύο περίπου χρόνια και η ανάλογη συντήρηση του πυθμένα, για να διατηρηθεί το βάθος του στα 14 μέτρα, εξαιτίας των φερτών υλικών που θα συγκεντρώνονται στον πυθμένα, τόσο από τις εκβολές του ποταμού Έβρου όσο και από την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας. Η διαδικασία αυτή πάντως δεν φαίνεται να προβληματίζει τη διοίκηση του ΟΛΑ, αφού ευελπιστούν ότι τα έσοδα του λιμανιού θα είναι σε τέτοιο επίπεδο, που θα μπορούν να "σηκώσουν το βάρος" των απαιτούμενων εργασιών.
[ Πηγή : http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=7137 ]
http://notoburgasalexandroupolispipe.blogspot.com/