Το Audi e-tron GT quattro ήταν το κορυφαίο σπορ ηλεκτρικό μοντέλο στη γκάμα προϊόντων της Audi από την πρεμιέρα του το 2021 και τώρα ανανεώθηκε.
Το τετράθυρο Gran Turismo συνδυάζει την επιβλητική σχεδίαση με ένα ισχυρό κινητήριο σύστημα και δυναμικό χειρισμό. Οι νέες εκδόσεις βελτιώνουν σημαντικά την αυτονομία, τις επιδόσεις, τη φόρτιση και τον χειρισμό του σπορ οχήματος. Με το RS e-tron GT performance, η Audi κάνει το ντεμπούτο του πρώτου της αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου επιδόσεων RS.
Οι νέες εκδόσεις της γκάμας e-tron GT συνδυάζουν μια προοδευτική σχεδίαση με καινοτόμο τεχνολογία, καθεμία από τις οποίες έχει μια ξεχωριστή εμφάνιση. Για παράδειγμα, το νέο Audi S e-tron GT εκφράζει τον κομψό σπορ χαρακτήρα. Μια μαύρη μάσκα περικυκλώνει το πλήρως κλειστό, ανεστραμμένο Singleframe, το οποίο αντικατοπτρίζει τη συγκεκριμένη σχεδιαστική γλώσσα των μοντέλων e-tron.
Ανάγλυφες λεπτομέρειες προσδίδουν στη μάσκα μια ακριβή τρισδιάστατη υπόσταση. Μια λωρίδα στο χρώμα του αμαξώματος πάνω από το Singleframe δίνει στο Gran Turismo μια ακόμα πιο σπορ και οπτικά πιο δυναμική εμφάνιση. Οι αεροκουρτίνες, που εξασφαλίζουν βελτιστοποιημένη ροή αέρα γύρω από τους μπροστινούς τροχούς στην μπροστινή ποδιά, έχουν πιο έντονη σχεδίαση. Ένας κομψά σχεδιασμένος αεροδυναμικός διαχύτης με κάθετα πτερύγια κυριαρχεί στο πίσω μέρος.
Το Audi RS e-tron GT performance είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο επιδόσεων RS. Διαθέτει μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία και ξεχωρίζει από το RS e-tron GT, με προαιρετική ματ, σκουρόχρωμη οροφή από ανθρακονήματα σε συνδυασμό με προαιρετικά στοιχεία επένδυσης carbon. Αυτά τα στοιχεία είναι τα πρώτα της Audi και προορίζονται αποκλειστικά για τα RS performance. Η επένδυση carbon χρησιμοποιείται στις ανάγλυφες δομές του προφυλακτήρα, στην επένδυση της πόρτας, σε μέρη του διαχύτη και στους πλαϊνούς καθρέπτες.
Η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Audi διαμορφώνει επίσης το εσωτερικό με επανασχεδιασμένα καθίσματα, τιμόνι, μαρσπιέ και ψηφιακό περιεχόμενο. Η προβολή φωτός από την πόρτα έχει επίσης προσαρμοστεί. Όταν ανοίγει η πόρτα του οδηγού, εμφανίζεται ένα κόκκινο διαμάντι με μια κόκκινη σκιά. Η έκδοση S διαθέτει ένα λευκό διαμάντι με μια κόκκινη σκιά. Νέα ξύλινα ένθετα σε ανθρακί χρώμα είναι διαθέσιμα για την οικογένεια e-tron GT. Για το RS e-tron GT performance, διατίθενται επίσης σε ματ επένδυση carbon για να ταιριάζουν με το εξωτερικό.
Σε συνδυασμό με το πακέτο σχεδίασης χωρίς δέρμα, τα σπορ καθίσματα διαθέτουν πορτοκαλί ραφές αντίθεσης. Για τα μοντέλα RS, τα καθίσματα μπορούν να παραγγελθούν με προαιρετική λειτουργία μασάζ. Επιπλέον, διαθέτει ένα αποκλειστικό νέο πακέτο σχεδίασης Πράσινο Serpentine με ραφές που συμπληρώνει το εξωτερικό φινίρισμα Πράσινο Bedford και καθίσματα με προαιρετική ρύθμιση 18 κατευθύνσεων.
Η οικογένεια GT είναι ψηφιακή και συνδεδεμένη χάρη σε πολυάριθμες υπηρεσίες Audi Connect, functions on demand και ένα app store. Το ψηφιακό πιλοτήριο Audi virtual cockpit παρέχει νέα πληροφόρηση για τη θερμοκρασία της μπαταρίας και δείχνει τη μέγιστη δυνατή ισχύ φόρτισης σε πραγματικό χρόνο. Το RS e-tron GT διαθέτει οθόνες με περιεχόμενο ειδικά για το RS. Ως προαιρετική πρόσθετη αναβάθμιση, διατίθεται μια τεχνικά προηγμένη πανοραμική γυάλινη οροφή.
Σύγχρονοι κινητήρες χρησιμοποιούνται ως ηλεκτρικοί κινητήρες στον μπροστινό άξονα του S e-tron GT και το RS e-tron GT και έχουν ισχύ 239 ίππων ο καθένας. Ως πρόσθετο χαρακτηριστικό, το RS e-tron GT performance έχει τροποποιήσει τα ηλεκτρονικά ισχύος στον μπροστινό άξονα με αναθεωρημένο παλμικό μετατροπέα για ακόμη υψηλότερα ρεύματα εκφόρτισης. Οι τρεις εκδόσεις είναι πιο αποδοτικές και ενεργειακές, ενώ διαθέτουν επίσης σημαντικές αυξήσεις στην ισχύ και βελτιωμένη επιτάχυνση.
Η μέγιστη συνολική ισχύς του κινητήριου συστήματος στο S e-tron GT είναι 592 ίπποι. Το RS e-tron GT φτάνει σε μέγιστη ηλεκτρική ισχύ τους 775 ίππους, ενώ το RS e-tron GT performance αποδίδει ισχύ 843 ίππων. Και στις τρεις εκδόσεις μοντέλων, το πλήρως ηλεκτρικό Gran Turismo της Audi προσφέρει εντυπωσιακές οδηγικές επιδόσεις. Το S e-tron GT επιταχύνει από το μηδέν στα 100 km/h σε 3,6 δευτερόλεπτα, το RS e-tron GT σε 3,1 δευτερόλεπτα, ενώ το RS e-tron GT performance επιταγχύνει σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα.
Το S e-tron GT φτάνει σε τελική ταχύτητα 245 km/h, ενώ τα μοντέλα RS έχουν τελική ταχύτητα 250 km/h. Ένα πρόσφατα αναπτυγμένο και διευρυμένο σύστημα πέδησης με στάνταρ χαλύβδινους δίσκους και μαύρες δαγκάνες χειρίζεται την επιβράδυνση στο S e-tron GT. Οι δαγκάνες διατίθενται προαιρετικά και σε κόκκινο χρώμα. Και τα δύο μοντέλα RS περιλαμβάνουν δίσκους φρένων με επικάλυψη καρβιδίου, οι οποίοι είναι προαιρετικοί στο μοντέλο S.
Παρά τη σημαντική αύξηση της ισχύος, η Audi κατάφερε να μειώσει το βάρος του ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα κατά περίπου δέκα κιλά, επανασχεδιάζοντας εξαρτήματα και βελτιστοποιώντας το σύστημα ψύξης. Η Audi ενίσχυσε τον άξονα μετάδοσης κίνησης στο κινητήριο σύστημα για να διασφαλίσει την ομαλή κατανομή ισχύος και επεξεργάστηκε περαιτέρω τα ηλεκτρονικά που είναι υπεύθυνα για τη διανομή τετρακίνησης, βελτιστοποιώντας τα για όλες τις επιλογές στο Audi drive select.
Η Audi μείωσε το βάρος της μπαταρίας υψηλής τάσης ενώ ταυτόχρονα αύξησε την ενεργειακή της πυκνότητα. Παρά το υψηλότερο ενεργειακό περιεχόμενο, το βάρος της μπαταρίας υψηλής τάσης έχει μειωθεί κατά εννέα κιλά στα 625 κιλά συνολικά. Η μπαταρία υψηλής τάσης διαθέτει συνολική χωρητικότητα αποθήκευσης 105 kWh (καθαρά: 97 kWh). Μεταξύ άλλων μέτρων, η βελτιστοποίηση της πλάκας ψύξης δύο επιπέδων έχει ως αποτέλεσμα 12% αύξηση της χωρητικότητας για τα 33 τμήματα.
Η Audi αύξησε τη μέγιστη ισχύ φόρτισης κατά 50 kW, συνολικά στα 320 kW. Υπό ιδανικές συνθήκες, η μπαταρία υψηλής τάσης της οικογένειας e-tron GT μπορεί να φορτίσει από 10 έως 80 % σε μόλις 18 λεπτά σε σταθμό φόρτισης υψηλής ισχύος (HPC). Σε μόλις 10 λεπτά, η μπαταρία επαναφορτίζεται για αυτονομία έως και 280 χιλιομέτρων. Εξοπλισμένο με Plug&Charge, το όχημα εξουσιοδοτεί και ενεργοποιεί αυτόματα συμβατούς σταθμούς φόρτισης όταν είναι συνδεδεμένο το καλώδιο φόρτισης.
Ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες, το αυτοκίνητο επιτυγχάνει πολύ υψηλές επιδόσεις φόρτισης πιο γρήγορα. Αυτό επιτρέπει πολύ υψηλή απόδοση φόρτισης σε θερμοκρασίες έως και 15 °C, μειώνοντας περαιτέρω τις ενεργειακές απαιτήσεις του συστήματος θερμικής διαχείρισης και διευκολύνοντας τους πελάτες να επωφεληθούν από τη γρήγορη φόρτιση. Προαιρετικά, οι πελάτες μπορούν επίσης να φορτίζουν έως και 22 kW κατά τη φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα.
Για πρώτη φορά, το Audi virtual cockpit plus παρέχει πλέον στους πελάτες ολοκληρωμένες πληροφορίες σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση λειτουργίας της μπαταρίας υψηλής τάσης, συμπεριλαμβανομένης της θερμοκρασίας της μπαταρίας, μιας πρόβλεψης γρήγορης φόρτισης και της κατάστασης προετοιμασίας. Συγκεκριμένα, αυτή η νέα δυνατότητα χρησιμοποιεί γραφήματα και εικονίδια ειδικά για την Audi για να εμφανίζει με σαφήνεια την τρέχουσα ισχύ φόρτισης και την τρέχουσα θερμοκρασία της μπαταρίας υψηλής τάσης.
Το σύστημα δυναμικής διαχείρισης Audi drive select επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει το όχημά του. Διαθέτει τρία προφίλ: efficiency, comfort, και dynamic. Το S e-tron GT επιτρέπει επίσης στον οδηγό να διαμορφώσει ένα μεμονωμένο πρόγραμμα και τα μοντέλα RS προσφέρουν δύο μεμονωμένα προγράμματα, ειδικά για το RS: RS1 και RS2. Ως αποκλειστικό χαρακτηριστικό, το RS e-tron GT performance διαθέτει πρόγραμμα επιδόσεων σχεδιασμένο για βέλτιστη ρύθμιση σε απαιτητικές πίστες.
Η ανάρτηση διατηρεί το αυτοκίνητο σχεδόν οριζοντιωμένο κατά το δυναμικό φρενάρισμα, τις αλλαγές κατεύθυνσης και την επιτάχυνση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια εξαιρετικά ακριβή απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, αυξάνοντας τον έλεγχο του αυτοκινήτου από τον οδηγό κατά τη δυναμική οδήγηση. Σε αυτές τις οδηγικές καταστάσεις, η ενεργή ανάρτηση εξασφαλίζει σχεδόν τέλεια πρόσφυση στο δρόμο με την ισορροπημένη κατανομή των φορτίων στους τροχούς.
Προαιρετικά, η Audi προσφέρει σύστημα τετραδιεύθυνσης σε συνδυασμό με πιο άμεσο λόγο διεύθυνσης στον μπροστινό άξονα από τον προκάτοχο του e-tron GT quattro. Αυτό μειώνει την προσπάθεια που καταβάλλει ο οδηγός στο τιμόνι σε χαμηλότερες ταχύτητες. Το σύστημα λειτουργεί περιστρέφοντας με μηχανισμό τους πίσω τροχούς κατά μέγιστο 2,8 μοίρες προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς τροχούς, έως τα 50 km/h.
Οι πίσω τροχοί στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς, όταν η ταχύτητα κίνησης ξεπεράσει τα 80 km/h, και έτσι βελτιώνεται η σταθερότητα. Μεταξύ 50 και 80 km/h, το σύστημα μεταβαίνει ανεπαίσθητα μεταξύ μιας αντίθετης και ίδιας γωνίας διεύθυνσης, ανάλογα με την οδηγική κατάσταση. Το σύστημα διεύθυνσης σε όλους τους τροχούς μειώνει την ακτίνα στροφής του αυτοκινήτου κατά περίπου 0,6 μέτρα κατά τους ελιγμούς.