Η Μεγάλη Εβδομάδα εκτός από εβδομάδα των παθών είναι και εβδομάδα της νηστείας. Και μπορεί η νηστεία να γίνεται κυρίως για θρησκευτικούς λόγους, την ίδια στιγμή όμως αποδεικνύεται ευεργετική για την υγεία μας.

Όταν νηστεύουμε, αντικαθιστούμε τα κακά λιπαρά που περιέχονται στο κόκκινο κρέας και τα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, με καλά λιπαρά, που προσλαμβάνουμε από τα θαλασσινά, το ελαιόλαδο και τους ξηρούς καρπούς. Το αποτέλεσμα είναι ότι μειώνονται τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα. Επίσης τα καλά λιπαρά βοηθούν στην πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων και τη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Η νηστεία συνδέεται με αυξημένη πρόσληψη φυτικών ινών, που προέρχονται από τα φρούτα, τα λαχανικά και τα όσπρια .Οι φυτικές ίνες βελτιώνουν τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος και προλαμβάνουν τη δυσκοιλιότητα ενώ προστατεύουν από τον καρκίνο του παχέος εντέρου και τα καρδιαγγειακά νοσήματα.

Τα νηστίσιμα γλυκά, όπως ο χαλβάς, περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες που μειώνουν τον κίνδυνο εγκεφαλικών επεισοδίων, κάνουν καλό στην καρδιά και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Οι διαιτολόγοι συνιστούν να καταναλώνουμε τη Μεγάλη Εβδομάδα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, κουνουπίδι, ξηρούς καρπούς και γάλα σόγιας προκειμένου να καλύψουμε την ανάγκη του οργανισμού σε ασβέστιο.

Αν σας προβληματίζει η χαμηλή πρόσληψη πρωτεΐνης λόγω αποχής από το κρέας και τα προϊόντα του, μην ανησυχείτε, μπορεί να αναπληρωθεί. Ο κ. Παρασκευάς Παπαχρήστος, Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, σημειώνει ότι: « Τα όσπρια πρέπει να συνοδεύονται με άμυλο (ψωμί, πατάτες, ρύζι, καλαμπόκι). Με αυτό τον τρόπο έχουμε αλληλοσυμπλήρωση αμινοξέων και παράγεται πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας αντάξια της πρωτεΐνης, που θα προσλαμβάναμε από το κρέας , χωρίς όμως την πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών και χοληστερίνης.»

Share

By moschos

This is me :)

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.